Ik krijg vaak vragen over wat voor oefeningen ik in de sportschool doe en hoe vaak ik train. Dat is lastig uit te leggen, omdat mijn work out routine en frequentie vaak per periode verschillen. Ik zal jullie daarom een kijkje geven in mijn trainingsschema om een idee te geven over hoe het er in de praktijk aan toe gaat.

Als eerste moet ik voorop stellen dat ik als commercieel model werk. De eisen voor een commercieel model zijn anders dan de eisen voor een fashion model. Een fashion model moet vaak een stuk slanker zijn en in de samples sizes kunnen passen (samples sizes zijn vaak 32 of 34). De commerciële modellen hebben het dus een stuk makkelijker! Voor ons is het vooral belangrijk om er gezond en fit uit te zien.

Photo 13-02-16 17 18 17

Photo 13-02-16 17 19 30

Het liefst sport ik 4 a 5 keer per week. Dit doe ik in Amsterdam bij Splash City. Een hele fijne sportschool tegenover de Melkweg op het Leidseplein. Als ik in het buitenland ben probeer ik meestal eerst paar sportscholen uit en uiteindelijk sluit ik een abonnement af bij de sportschool die ik zelf het fijnste vind.

Eenmaal in de sportschool begin ik meestal met een warming-up. Heel even van te voren kort stretchen en daarna op de loopband snelwandelen. Ik merkte dat het voor mijn lichaam beter is om te snelwandelen in plaats van te hardlopen aangezien mijn spieren nogal snel breed worden van hardlopen. Dus snelwandelen is dan een goede middenweg. Als ik het puur als opwarming doe, doe ik het niet langer dan 20/30 minuten. Als ik alleen cardio doe, dan hou ik het heel af en toe 2 uurtjes vol, maar meestal ben ik na 1 uurtje echt wel klaar!

IMG_1620
Krachttraining doe ik meestal alleen met mijn eigen lichaamsgewicht en met veel herhalingen. Een goede tip is om op het YouTube kanaal van Victoria’s Secret te kijken. Hier heb ik de meeste oefeningen vandaan! Deze oefeningen zijn perfect voor het creëren en trainen van lange en slanke spieren. Maar de app van Kayla Itsines is ook echt top! Al deze oefeningen kun je ook thuis doen dus je hoeft echt niet altijd naar de sportschool te gaan. Heel veel mensen zien de sportschool namelijk als een drempel.. En heel belangrijk: ook altijd even stretchen nadat je gesport hebt.

Foto 06-09-15 16 21 06

Foto 17-09-15 11 33 19
Ik moet wel eerlijk bekennen dat het de ene maand wat beter gaat dan de andere maand. Het ligt er heel erg aan wat ik in het vooruitzicht heb. Als voorbereiding voor Kaapstad en Bali heb ik ook een tijdje met een personal trainer getraind (Elite Trainers). Dit was heel fijn want zo kon ik extra fit worden. Op dit moment zit ik in een periode waarin het (qua werk) even rustig is, dus ik merk gelijk dat ik iets minder motivatie heb om te sporten.. Maar dat vind ik helemaal niet erg aangezien ik het ook wel heerlijk vind om mijn lichaam even de rust te geven en te genieten van een pizza’tje (of twee ;-))

Liefs,

R.

(kijk wel altijd uit voor blessures en luister goed naar je lichaam! voor specifieke vragen raden wij je aan om eerst advies in te winnen bij een sportschool bij jou in de buurt)

IMG_1652

 

 

Rianne
Jackie's Reporter
Share on Pinterest