Van Rihanna en Beyoncé tot Madonna en Angelina Jolie; de lijst van celebs die zweren bij J Brand is eindeloos. ‘En niet omdat ze de denims opgestuurd krijgen, maar omdat ze de jeans zelf kopen,’ verzekert charmante oprichter van het merk Jeff Rudes ons, als we hem in Antwerpen spreken.

Jeans:

‘Ik kom uit New York en in Amerika groei je sowieso op met jeans, maar halverwege de jaren zeventig was er vooral in Europa een bijzondere ontwikkeling zichtbaar. Denim werd daar donkerder en strakker. Dat inspireerde mij en die jeans komt zeer overeen met J Brand nu. Het enige verschil is dat er toen nog geen stretch was en je moest gaan liggen om die strakke jeans aan te krijgen.’

Idee:

‘Ik wil vrouwen mooier maken en ontwerp jeans vanuit een modisch oogpunt. Onze spijkerbroeken zijn minimalistisch, chic en sophisticated. Het heeft me wel een jaar gekost om de perfecte jeans te creëren. De vriendin die ik in die tijd had, heeft me heel erg geholpen met de pasvorm.’

Toekomst:

‘Na samenwerkingen in het verleden met designers als Hussein Chalayan, Proenza Schouler en Christopher Kane werken we nu aan nieuwe samenwerkingen, maar daar kan ik nog niets over zeggen. Daarnaast willen we onze lijn uitbreiden. Denim zal altijd de basis blijven, maar in de toekomst kun je ook schoenen en tassen van J Brand verwachten.’

jbrandjeans.com

Share on Pinterest